Scuderia Praha & brzdové segmenty Endless - vítězná kombinace při závodě 24 h v Barceloně

Český tým Scuderia Praha s jezdci Jiřím Písaříkem, Jaromírem Jiříkem, Peterem Koxem a Matteem Malucellim zvítězil ve 24 hodinovém závodě v Barceloně o cenu Fermí Véleze, když s vozem Ferrari 458 GT3 porazil téměř sedm desítek soupeřů. Je to poprvé v novodobé historii, kdy se českému týmu podařilo vyhrát významný mezinárodní závod na 24 hodin v absolutní klasifikaci. Je to i milníkem pro Ferrari, protože při 16. ročníku barcelonské čtyřiadvacítky triumfoval vůz vůbec poprvé, navíc double díky druhému místu Kessel Racing má Ferrari ve čtyřiadvacítce poprvé od Spa 2004. Jeden z kamínků do celé mozaiky úspěšného tažení představovaly také brzdové destičky Endless ve speciální směsi ES88G vyvinuté pro extrémně dlouhé vytrvalostní závody.

 Na okruhu Circuit de Barcelona – Catalunya, který hostí i závody formule 1, se o tomto víkendu konaly vytrvalostní závody zařazené do 24h Series, jejímž hlavním tahákem je lednová čtyřiadvacítka v Dubaji. I Barcelona ale mohla počítat s velmi početným, takřka 70 vozů čítajícím startovním polem a napínavými závody. Ve startovním poli nechyběl ani český tým Scuderia Praha v jehož posádce byli zastoupeni čeští jezdci Jiří Písařík a Jaromír Jiřík, které doplnili ostřílení borci v podobě Petera Koxe a Mattea Malucelliho.

 O postavení na startu rozhodovala páteční kvalifikace, kterou pro český tým absolvoval Malucelli. Jezdec se zkušenostmi z továrního týmu Ferrari ukázal svou rychlost a s náskokem půl sekundy dobyl pole position. Závod pak o sobotním poledni rozjížděl Kox, po kterém se postupně střídali Písařík, Malucelli a Jiřík, tato sekvence se jen mírně alternovala podle situace na trati. V úvodních hodinách se odehrával souboj s Mercedesem SLS švýcarského týmu Hofor Racing  sesterským Ferrari od Kessel Racing. S příchodem večera se do vedení dostalo českým týmem připravené Ferrari a už ho soupeřům nepustilo. Náskok různě kolísal, ale i díky dobré strategii se převážně navyšoval, aby v posledních hodinách před nedělním polednem mohl tým pracovat s komfortním náskokem sedmi kol na nejbližšího soupeře. Za českým týmem Scuderia Praha skončilo další Ferrari Kessel Racing a Mercedes Hofor Racing.

 Jiří Písařík: „Jednoduše řečeno dokonalý víkend, nemohl jsem chtít více. Byla to moje první čtyřiadvacítka a je až neuvěřitelné, že jsme ji všichni zvládli bez chyby. Přiznám se, že mě zaskočilo, jak náročné je závodit za tmy, byla to nová a zajímavá zkušenost. Tým připravil perfektní auto, kolegové byli skvělí a výsledek je úžasný. Pravidelně jsme měli nejrychlejší zastávky, což nám také pomohlo. Osobně mě těší fakt, že jsem za tak dlouhou dobu za volantem neudělal žádnou chybu, která by stála čas nebo měla jiné důsledky. Na koncentraci je takový závod hrozně náročný.  Užil jsem si chvíle, kdy se na naši počest poprvé hrála česká hymna.“

 Jaromír Jiřík: „Parádní závod po všech stránkách, podařilo se nám úplně všechno od jezdců, přes strategii až po spolehlivost techniky. Možná jsem mohl jet ještě o něco rychleji, ale důležitější byly stabilní časy a hlavně vyvarování chyb, což se nám všem podařilo. Cenné je také to, že jsme se ve voze pravidelně střídali, nebylo to postavené tak, že by jeden nebo dva jezdci odjeli většinu závodu. Poděkování týmu za perfektně připravený vůz, který byl nejen spolehlivý, ale také dobře vyvážený. Řídit ho byla radost.“

 Matteo Malucelli: „Je až neuvěřitelné, že jsme za celých 24 hodin neměli jediný problém. Vůz fungoval perfektně, jako tým jsme neudělali jedinou chybu. Před začátkem jsem si nebyl jistý, kam se až můžeme dostat, ale po testech jsem věřil, že můžeme bojovat o první místo. Poděkování týmu za skvěle připravenou techniku, rychlé zastávky a samozřejmě týmovým kolegům, protože k triumfu v těchto závodech musíte být rychlí a spolehliví všichni. Těžko jsme mohli chtít více, vítězství v kvalifikaci, nejrychlejší kolo závodu i vítězství v závodu samotném. Závod i spolupráci s týmem jsem si užíval.“

 Peter Kox: „Vítězství ve čtyřiadvacetihodinovém závodě není nikdy snadné, zvládnout tak dlouhý závod bez chyby je extrémně náročné a nám se to podařilo. Všichni členové týmu odvedli skvělou práci. Po většinu času jsme drželi první místo, vycházela nám strategie zastávek a hlavně jsme nedělali žádné chyby. Možná to není tak slavný závod jako Le Mans nebo Spa, ale pořád máte sedmdesát soupeřů a všichni chtějí uspět. Už jenom dokončit závod je náročné a zvládnout vše jako po másle je skoro ojedinělé. Tým byl jako vždy dobře připravený do sebemenších detailů, byla radost s ním zase spolupracovat.  Myslím, že už jsem neúspěšnější jezdec týmu ve vytrvalostních závodech.“

 Ivo Horn, šéf týmu: „Výsledek je dílem všech členů týmu, možná to zní jako klišé, ale vytrvalostní závody jsou ohromnou týmovou prací jak v zázemí, tak mezi jednotlivými jezdci. Peter i Matteo patří mezi nejlepší jezdce vytrvalostních závodů a po všech stránkách odvedli stoprocentní výkon, byli rychlí a spolehliví, skvěle jezdili v hustém provozu na okruhu. Jára s Jirkou, pro kterého to byla premiérová čtyřiadvacítka, jim zdatně pomáhali a stejně jako jejich slavnější kolegové jeli rychle a čistě. Vyplatila se obrovská péče při přípravě vozu a taky jsme měli i trochu štěstí, protože žádný závodní vůz nemá garanci, že přežije 24 hodin bez problémů. Bylo skvělé, že se na tak početně obsazeném závodě hrála po jeho skončení česká hymna.“

Gratulace celému teamu k úžasnému výsledku!

Tisknout


Sortiment podle typu

Dieselpower